A Nilfisk a világ vezető beszállítója a professzionális takarító termékeknek és szolgáltatásoknak. A Nilfisk és az Aptim kft-t együttműködésének az volt a célja, hogy erőforrást biztosítson az informatikai infrastruktúra üzemeltetéséhez. Az Aptim-mal már régóta dolgozunk együtt, így e partnerség keretében néhány dedikált feladattal bíztak meg minket.
A dedikált feladataink két részből álltak, általános rendszerüzemeltetés hibajegyek alapján, és belső projektek támogatása.
A ticketing rendszer alapján az általános Microsoft infrastruktúrát érintő hibákat hárítottunk, el és az újonnan felmerült üzleti igényeket implementáltuk. Legfőképpen az alábbi területek adminisztrációjával foglalkoztunk.
A belső projektek tekintetében részt vettünk egy fájlszerver audit projektben, amelynek keretében felülvizsgáltuk a fájlszerveren beállított jogosultságokat, majd konszolidáltuk azokat. A folyamat része volt az adott területek döntéshozóival közösen újratervezni, és egyeztetni a jogosultságokat, majd azokat beállítani.
Ebben a belső projektben az adminisztratív felhasználók munkakörnyezetét auditáltuk, és konszolidáltuk. Az audit része volt az adminisztratív szerepkörrel bíró felhasználók azonosítása, majd az adminisztratív feladatokhoz dedikált felhasználói objektum létrehozása. Jogosultságok átterhelése, erősebb jelszó házirend, és kétfaktoros authentikáció bevezetése.
A felhasználók biztonságossá tétele után, a munkakörnyezetet tettük biztonságosabbá. Minden felhasználó dedikált virtuális munkaállomást kapott, hogy az admin teendőit onnan végezhesse. Ezek a munkaállomások egy szigorúbb környezetben lettek létrehozva, például internetkapcsolat tiltva volt rajtuk.
Ha felkeltettük érdeklődésed, kérd ingyenes konzultációnkat, vagy nézd meg egyéb projektjeinket a rendszerüzemeltetés témakörben itt.